Skip to main content
U okviru manifestacije “Odbrana BiH – Igman 2023” danas je upriličeno otvaranje izložbe fotografa Paula Lowea, pod nazivom “Ožiljci”, koja je postala dio stalne postavke Spomeničkog kompleksa Tunela D-B. Paul Lowe dobitnik je specijalnog priznanja Modula Memorije 2020. godine, nagrade za doprinos očuvanja kulture sjećanja. Izložbom “Ožiljci”, fotograf se bavi Sarajevom iz perioda opsade, ali iz jednog drugog ugla. Ovaj fotograf je još od početka 90-ih vezan za Sarajevo. Tokom opsade, Lowe je proveo mjesece hodajući po gradu i svojim fotoaparatom bilježio uništenu i oštećenu arhitekturu. Današenjem otvaranju izložbe prisustvovao je i ministar za boračka pitanja Kantona Sarajevo, Omer Osmanović. “Uvijek je zadovoljstvo vidjeti kako se za kulturu sjećanja i njeno prenošenje interesuju i stranci, koji naše Sarajevo vide kao svoje i koji osjećaju sve ono što smo prošli. Autor je kroz svoje fotografije pokazao stradanje jednog grada, narušenu arhitekturu, i ostavio trajni podsjetnik na jedno vrijeme. S razlogom ga možemo zvati čuvarem sjećanja. Izložba nosi naziv 'Ožiljci' i na simboličan način i pokazuje Sarajevo, puno ožiljaka, koje živi uprkos svemu. Manifestacija Odbrana BiH – Igman 2023 i ove godine ima brojne sadržaja, te pozivam sve naše građane da ih zajednički ispratimo”, poručio je ministar Osmanović. Paul Lowe je fotograf fascinantne biografije. Njegove fotografije su snimane širom svijeta, uključujući foto priče o padu Berlinskog zida, oslobađanju Nelsona Mendele, gladi u Africi, agresiji na Bosnu i Hercegovinu i opsadi Sarajeva, ratovima na prostoru bivše Jugoslavije ili uništenju Groznog u Čečeniji. Dobitnik je brojnih nagrada, uključujući i nagradu „World Press Photo“ čiji je dobitnik bio čak pet puta, a jednu od njih dobio je za upravo za fotografiju snimljenu u toku agresije na Bosnu i Hercegovinu. “Jedna od tema koju sam slijedio bila je utjecaj agresije na arhitektonski materijal grada. Na to koliko je teško oružje uništilo zgrade, kako je geler ostavio svoje nasilne tragove na ulicama i zidovima, i kako su građani gradili improvizovane barikade da bi se zaštitili. Izložba 'Ožiljci' dokumentuje upravo teksture uništenja, koje su u to vrijeme predstavljale zastrašujuću ljepotu”, kazao je Lowe. Njegove fotografije su svjedočanstvo o jednom drugom vremenu, a indirektno one su podsjetnik na to da u svakom vremenu i nevremenu treba ostati čovjek.